Cykling i Härnösand

Det finns många bra anledningar att cykla i Härnösand, Sverige. Till att börja med är landskapet helt enkelt underbart. Staden ligger precis vid kusten av Bottenviken, så du har vacker utsikt över vattnet när du cyklar. Dessutom finns det i Härnösand några fantastiska cykelleder som slingrar sig genom skogarna och landsbygden runt staden. Så oavsett om du är ute efter en lugn tur eller ett mer utmanande träningspass kan du hitta det här.

En av de bästa sakerna med att cykla i Härnösand är förstås att det är ett utmärkt sätt att se staden och dess omgivningar. Det finns inget bättre sätt att uppleva den naturliga skönheten av denna del av Sverige än med cykel. Och eftersom Härnösand är en relativt liten stad är det lätt att ta sig runt på två hjul.

Om du planerar en resa till Härnösand, se till att ta med cykeln! Det är det bästa sättet att se denna vackra svenska stad. Är du ute efter en cykel? Köp en gravelbike hos TCMcykel.

Cykelleder i Härnösand

Om du letar efter ett bra ställe att cykla på i Härnösand finns det gott om alternativ. Det finns ett antal olika leder som slingrar sig genom skogarna och landskapet runt staden. Så oavsett om du är ute efter en lugn tur eller ett mer utmanande träningspass kan du hitta det här.

Härnöleden är en av de mest populära cykellederna i Härnösand. Det är en 24 kilometer lång led som börjar i centrum och leder ut på landsbygden. Längs vägen har du vackra vyer över Bottenviken.

Smitingen är en annan populär vandringsled. Den är lite kortare än Härnöleden, bara 14 kilometer. Men det är fortfarande ett utmärkt sätt att se landskapet runt Härnösand. Leden börjar i stadens centrum och leder ut till kusten.

Oavsett vilken rutt du väljer kommer du garanterat att få en fantastisk cykeltur i Härnösand!